social média - Gyöngyösi Család és KarrierPont

A szakmai életút felépítésében mára megkerülhetetlenné vált a közösségi média használata. A mindenki által ismert Facebook mellett a LinkedIn az, amin érdemes jelen lenni – akár már az egyetemi tanulmányok alatt is – egy jól kidolgozott profillal, hiszen rengeteg lehetőséget rejt magában.

LinkedIn
Mire jó?

Kifejezetten szakmai közösségépítés céljából jött létre. Mára közel 400 millió felhasználója van világszerte, és ez a szám tovább nő. Üzleti kapcsolatépítésre, álláskeresésre és karrierépítésre használhatod. Kapcsolati hálód itt leginkább szakmai kapcsolatokból áll, így előfordulhat, hogy ismeretlen cég képviselőjétől is kapsz jelölést, melyet érdemes elfogadni, hiszen hasznos lehet a jövőben, amikor munkát keresel. A felhasználók nagyobb számban kerülnek ki a szellemi foglalkozásúak köréből, vagyis az IT, mérnöki, marketing, média, és egyéb kreatív szakmák, pénzügy, banki területek, humán erőforrás, telekommunikáció, értékesítés, gyártás és logisztika területéről.

IGEN

már az egyetem alatt érdemes regisztrálni
használj szakmaiságot sugalló, ön-azonos profilképet, egyedi hátteret, és válassz egy jó bemutatkozó mondatot, amivel kitűnhetsz
részletesen és pontosan töltsd ki a tanulmányi és szakmai múltadat bemutató részt
figyelj a kulcsszavakra (angolul!), mert ezzel leszel látható azok számára, akik hozzád hasonló munkaerőt keresnek
érdemes használni a készségek (skills) felsorolására kialakított részt, ahol mások is értékelhetnek, és megerősíthetik, hogy egy bizonyos tulajdonság, vagy speciális tudás valóban jellemző rád, ezzel növelhetik szakmai hitelességedet
ossz meg szakmai tartalmakat
csatlakozz a számodra érdekes szakmai csoportokhoz
írd le eddig elért eredményeidet
amennyiben publikus, jelezd, ha munkát keresel
tartsd naprakészen az adatlapodat akkor is, ha éppen nem keresel munkát
NEM

ne tölts fel privát, és nem szakmai tartalmakat (nyaralásos képet, bulin készült videót stb.)
kerüld a közhelyeket és az „elkoptatott” kifejezéseket
korábbi munkáltatódról, kollégáidról ne ossz meg terhelő információkat
kerüld a politikai jellegű témákat
a LinkedIn nem Facebook, nem a barátszerzés a funkciója
Facebook
A legismertebb közösségi oldalt talán nem szükséges részletesen bemutatni. Mivel gyakori, hogy a HR-esek „lecsekkolják” a jelentkezők profilját, érdemes az adatlapodat megfelelően gondozni. Az elsősorban baráti – és családi kapcsolatok fenntartására kialakított portál esetében is ügyelned kell arra, hogy ne ossz meg magadról, és másokról sem kompromittáló tartalmakat. Ellenőrizd az adatvédelmi beállításaidat is.
Ahogy a LinkedIn-en, úgy itt is vannak különféle szakmai csoportok, amikhez csatlakozhatsz, arra azonban ügyelj, hogy csak akkor szólj hozzá, ha valóban releváns információt szeretnél közölni. Az ilyen csoportokban gyakran kerül ki állásajánlat, akár olyan is, amivel más platformon nem találkozhatsz.