személyes márkád - Gyöngyösi Család és KarrierPont

Tisztában vagy céljaiddal? Tudod, hogy mit szeretnél elérni? A fő kérdés már csak az, hogy milyen lépéseket tegyél! A problémák felfedezése sokszor a hétköznapi tevékenységekhez köthetők. Mit írjak a LinkedIn profilomra? Milyen posztokat osszak meg Facebookon? Mit írjak az önéletrajzomba? Mit vegyek fel egy interjúra? A valódi kérdés az, hogyan mutasd meg magad a külvilágnak! Ha ezt jól válaszoljuk meg magunknak, sikeres képet tudunk kialakítani személyiségjegyeinkből. A folyamat legfontosabb része, hogy mindig legyünk őszinték saját magunkkal, legyünk hűek saját stílusunkhoz.

Mi az az énmárka és mire jó?
“Az énmárka az, amit mások mondanak rólad, amikor kilépsz a szobából.”– az Amazon alapítója, Jeff Bezos szavaival. Vagyis magában foglal mindent, amit magadról mutatsz másoknak – jót is, rosszat is: a viselkedésed, a gesztusaid, a kommunikációd és az öltözeted, de a szakmai tudásod, megbízhatóságod is beleszámít. Érdemes tudatosan végiggondolni, hogy mik az erősségeid és mi különböztet meg a „konkurenciádtól” és mindezt hogyan kommunikáld. A jól felépített személyes márka segít, hogy elérd a céljaidat, megszerezd álmaid munkáját.

Hogyan építsük fel?
A Personal Branding összeszedte azt az 5 pontot, aminek segítségével kialakíthatod személyes márkádat:

  1. Leltározz!

Vedd számba a szakmai és személyes tulajdonságaidat, eredményeidet és gyengeségeidet, vagy éppen furcsaságaidat is. Hiszen számos esetben kiderül, hogy ez utóbb az, ami karakteresen megkülönböztet másoktól. A valós kép kialakításához azonban nem árt mások visszajelzéseit is figyelembe venni.

2. Nézd meg, mások hogyan csinálják!

Konkurenciának számít mindenki, aki hasonló terméket, tudást, szolgáltatást nyújt vagy éppen hasonló problémára kínál megoldást. Ilyenkor arra keresünk választ, vajon miért őket választják a megrendelők, munkaadók, vagy az ügyfeleik? Azokat a versenytársakat is megéri ilyenkor szemügyre venni, akiken rendszeresen felbosszantod magad. Pontosan mit találsz kellemetlennek bennük? Ezt már csak azért is ajánlott átgondolni, hogy még véletlenül se kövesd el azokat a hibákat, amiket náluk kifogásolsz.

3. Ki a célcsoportod?

Ki az, akinek a problémáit megoldod, vagyis kik a jelenlegi, vagy potenciális ügyfeleid? Itt is a lehető legpontosabb leírásra törekedj. Ne csak az életkorukra, nemükre és foglalkozásukra koncentrálj, hanem belső tulajdonságaikra és szokásaikra is. Hiszen a célcsoportod ismerete elengedhetetlen a hatékony kommunikációhoz. Ez alapján tudod majd eldönteni hol, mit és hogyan érdemes kommunikálnod.

4. Egyetlen mondat

Egyetlen mondat lehet az alapja, az esszenciája a márkádnak (és kommunikációdnak). Ennek a bizonyos mondatnak a megfogalmazásában is segítenek az az előzőekben összegyűjtött információk. Ez a mondat pedig választ kell, hogy adjon arra kérdésre, miért érdemes veled dolgozni, pont téged választani, a te szolgáltatásodat, termékedet megvásárolni?

5. Adj időt magadnak

Ha megvan az a bizonyos mondat, akkor kezdődhet a tervezés. Természetesen nemcsak az eszközök – a honlapod, a névjegykártyád arculata vagy éppen a személyes megjelenésed – kiválasztása, hanem a stratégiád kialakítása. Hol és hogyan fogod megmutatni magad, és milyen rendszerességgel? Milyen lépésekben és ütemben szeretnél haladni? A megvalósítás közben pedig arról se feledkezz meg, hogy a személyes márkaépítés nem sprint, hanem sokkal inkább maraton. De megéri a befektetést!

  • Social media aktivitás

Érdemes odafigyelni arra is, hogy mi jelenik meg rólunk a közösségi médiában, hiszen már a legtöbbször ott is „csekkolnak” minket egy állásinterjú vagy egy tárgyalás előtt. Lehetőleg kerüljük a politikai állásfoglalással kapcsolatos cikkek megosztását, ne legyen tele az oldalunk bulizós, részegedős képekkel, figyeljünk a helyesírásunkra, és kerüljük a káromkodást – ez mind nem vet ránk túl jó fényt egy üzleti partner szemében.