A változó piac miatt a cégeknek a termékeik jó reklámja mellett egyre több energiát érdemes fordítaniuk az “employer brandingre”(munkáltatói márkaépítés), hogy a vállalat is minél hitelesebb és népszerűbb legyen a munkaerőpiacon
Mire érdemes ügyelnie annak a cégnek, amelyik a munkavállalóit bevonja saját népszerűsítésébe?
A cégeknek a változó munkaerőpiaci igények miatt figyelembe kell venniük azt, hogy milyen kép él a cég működéséről a társadalomban, de minimum a potenciális munkavállalói rétegben róluk. Kissé lerágott csont, de nem kevésbé fontos azt megemlíteni, hogy napjainkra már nem életképes az a foglalkoztatói mentalitás a munkavállalóval szemben, hogy “örüljön, hogy van állása”, hiszen mára már számos szegmensben nagy harc alakult ki a jól képzett dolgozókért, akik így kedvükre tudnak válogatni. Összefoglalva: az új versenyhelyzet a cégek számára az, hogy minél jobb munkavállalók vannak náluk, annál jobb minőségű szolgáltatást vagy terméket tudnak nyújtani, és annál dinamikusabban fognak fejlődni. Ez a verseny indukálta az “employer branding”, azaz a munkáltatói márkaépítés szerepének erősödését, vagyis hogy minél jobb képet alakítson ki magáról egy vállalat. Ezt a képet pedig legjobban a saját munkavállalóik aktív bevonásával tudják
A jól felépített employer branding stratégia ráadásul tovább tudja erősíteni a cég termékeinek reklámját. Talán a Google a legtöbbször emlegetett példa: az emberek nagy részének a fejében az a kép él, hogy a cég munkavállalói kellemes, kreatív, vidám környezetben tudnak dolgozni, az állásokért pedig hatalmas a verseny. A Google szolgáltatásai összhangban állnak a branddel, azaz olyan érzést igyekeznek kelteni, hogy minden segítséget megadnak a jó hangulatú munkához és hétköznapokhoz.
A fentieket továbbgondolva: ha a jól képzett, szimpatikus szolgáltatást nyújtó alkalmazottakat mutatják be, akkor az ismeretlen céget azonnal hozzájuk kötik a fogyasztók, így garantált a jó benyomás. A másik fontos szempont pedig, hogy a potenciális alkalmazottak is úgy érzik majd, ha itt dolgozhatnak, akkor egy jó csapat tagjai lehetnek, hiszen a megismert arcok, és az, amit képviselnek, imponálni fognak nekik.
Ezek olyan értékek, amelyek beépülnek a napi munkába, tehát ezek mentén lehet erősíteni a kommunikációt is. Ebben pedig felértékelődik a közösségi média és a cég munkavállalóinak szerepe, utóbbiakat tulajdonképpen nevezhetjük márkanagyköveteknek is.