Néhány embernek nem okoz gondot az álláskeresés vagy akár a munkahelyváltás. Ezek az emberek olyan “átvihető” tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek minden pozícióban hasznosak lehetnek.
Nagyszerű kommunikáció
Akik ezen tulajdonság birtokában vannak, könnyen értetik meg magukat kollégájukkal, főnökükkel. Képesek arra, hogy más helyzetébe képzeljék magukat és az adott helyzethez igazodva fogalmazzák meg kérdéseiket, elvárásaikat. Fontos megjegyezni, hogy a kommunikáció nem csak szóban történik. Létfontosságú a szép írás, a helyesírás és a kiejtés is. Szinte mindenkinek kellett már email-t írnia a munkahelyén, szóval tudhatja, nagyon kellemetlenül tud elsülni egy helyesírási hibáktól hemzsegő üzenet.
Rugalmasság, alkalmazkodás
A nagyobb cégek esetében gyakoriak a szervezeten belüli átalakítások. Akik az ilyen tulajdonsággal rendelkeznek könnyedén alkalmazkodnak a kialakult új helyzethez. Nem beszélve arról, hogy a főnökre is jobb benyomást tesznek. Az új ötletekre való nyitottság és az ahhoz való alkalmazkodás az egyik legértékesebb tulajdonság.
Kreativitás, problémamegoldás
Mindenkivel előfordul, hogy a munkahelyén problémákba ütközik. Azokat az embereket, akik az ilyen problémákat kreatívan és relatíve könnyen kezelik, nagy megbecsülés övezi munkahelyükön. Akik pedig nem képesek a probléma megoldására, azon kívül, hogy nem tudnak haladni a munkájukkal, másokat is hátráltatnak.
Számítástechnikai ismeretek
A mai technológiai és informatikai fejlődés gyorsasága miatt óriási gondban lehetnek azok, akik nem rendelkeznek számítástechnikai ismeretekkel. Fontos, hogy legalább az alap tudással rendelkezzen a munkavállaló, ami az Office programok, levelező-rendszerek és a nyomtató magabiztos használatát foglalja magában.
Abban az esetben, ha az állás követelményei mellett a fenti tulajdonságokkal is rendelkezel, nagy valószínűséggel nem lesznek különösebb gondjaid az álláskeresés alkalmával.